Dekorglass
30 10.2020

Czy wygląd ma znaczenie? Jak projektować opakowania szklane na produkty luksusowe

Luksusowe wyroby nie tylko odznaczają się świetnym działaniem, ale i unikalnym wyglądem. Firmy produkujące artykuły z najwyższej półki dbają o ich wygląd zewnętrzny, projektując wymyślne opakowania. W ten sposób wyroby stają się dobrze rozpoznawalne, a klient może znaleźć ulubiony specyfik, bez konieczności dokładnego zapoznawania się z informacjami na etykiecie. Wynika stąd, że wygląd ma znaczenie, ale czy jest ono tak istotne?

Dlaczego warto inwestować w oryginalne opakowania?

Jeśli rozmawiamy o luksusowych produktach, myślimy o wyrobach najwyższej jakości, które przyciągają klienta pod każdym względem. Nie zawsze korzystna cena zagwarantuje wysokie wyniki w sprzedaży. Zresztą, żeby je osiągnąć, potrzebna jest dobra prezentacja wyrobu, która nakłoni do jego kupna.

Unikalny wygląd butelki to również element kreowania własnego stylu. Klientom dużo łatwiej będzie odszukać ulubiony produkt pośród innych artykułów na półce sklepowej, jeśli będzie on doskonale widoczny z daleka. Opakowanie ma także przyciągnąć uwagę nowych nabywców oraz podkreślić jakość zawartego w nim wyrobu. Dlatego inwestycja w unikalny projekt opakowania, choć kosztowna, może przynieść sporo korzyści.

Dostosuj kształt opakowania do jego charakteru

Podczas projektowania wyglądu opakowań szklanych, warto przede wszystkim zwrócić uwagę na ich kształt zewnętrzny. W zależności od tego, czy jest to butelka na napoje, kosmetyki, artykuły lecznicze czy inne wyroby, szkło powinno mieć odpowiednią formę i pojemność.

Szczególną uwagę należy zwrócić na połączenie wyglądu butelki z jego funkcjonalnością. Trzeba zrobić tak, by butelka szklana wyglądała w sposób oryginalny i jednocześnie umożliwiała bezpieczne i wygodne korzystanie z zawartego w niej wyrobu.

Szczególnie istotna jest także pojemność opakowania. W zależności od charakteru specyfiku trzeba dostosować ją do oczekiwań klientów, ale również zapoznac się z wymogami prawnymi dotyczącymi sprzedaży konkretnych produktów, na konkretnym rynku. Zbyt duże opakowanie, na przykład dla kosmetyku, może znacznie utrudnić jego stosowanie i przechowywanie. Z kolei mniejsza pojemność butelek będzie powodować konieczność zakupu większej ilości produktu, co może zwiększyć frustrację niektórych nabywców.

Opakowania zawierają także zdobienia i etykiety…

Oprócz kształtu szkła, istotne jest również jego wykończenie. Do tego celu można stosować różnorodne metody bezpośredniego i pośredniego zdobienia szkła oraz precyzyjne przygotowanie etykiet i innych oznaczeń.

Zdobienia wykonuje się różnymi metodami, do których można zaliczyć:

  • sitodruk – wykorzystujący specjalne siatki i farby barwiące szkło,
  • flokowanie – obejmuje przygotowanie powłoki imitującej materiał miękki w dotyku,
  • malowanie – całego opakowania lub wybranych jego elementów,
  • metalizacja – pokrycie szkła cienką warstwą metalu, który nadaje barwę i połysk,
  • matowienie – powszechne zwana satynowaniem, nadaje butelce mlecznego, matowego koloru.

Wszystkie powyższe techniki można ze sobą łączyć, lub stosować indywidualnie. Dodatkową zaletą jest również wysoka trwałość zdobień oraz niewielka ingerencja w strukturę szkła w czasie dekorowania.

Zajrzyj do Naszego świata

Bądź zawsze na bieżąco...