Dekorglass

24 01.2022

Swiszle Alpine Dry Gin

Swiszle Alpine Dry Gin dla firmy Madira Spirits GmbH, Switzerland jest jednym z ciekawszych wdrożeń, które mieliśmy okazje współtworzyć w zeszłym roku . Szwajcarskie pochodzenie marki zapowiadało, że produkt z którego wdrożeniem przyjdzie nam się zmierzyć, jest niebanalny.

Inspiracją dla najnowszego projektu była krystalicznie czysta woda wypływająca wprost z alpejskich źródeł. Połączenie jej z egzotyką indyjskich przypraw było nietypowe, ale okazało się wyjątkową mieszkanką smaków. Klient doskonale znał swój produkt i już podczas pierwszej rozmowy wiedział, że jego opakowanie musi odzwierciedlać jakość i prestiż zawartości. Z pomocą przyszły zdjęcia, które kontrahent znalazł na naszym Instagramie. Wszystko należało połączyć teraz w spójną całość. Chcieliśmy nadać motyw przewodni i przedstawić wizualizację klientowi. Wyzwaniem okazało się dekoracja pierwotnej butelki. Jej kształt nie pozwalał na pełne rozwinięcie skrzydeł, nie mówiąc już o stworzeniu produktu premium. Pierwszym punktem wdrożenia była zmiana butelki. Przedstawiliśmy klientowi naszą złotą trójkę. Standardowe butelki produkowane w hucie Dekorglass Tur: NANA, ROKU, MIDA. Wszystkie w pojemności 700ml. Spośród przedstawionych butelek, bezapelacyjnie wygrała ROKU. Prostota formy została przełamana przez ciekawie zaprojektowane denko oraz ozdobny ring wieńczący szyjkę butelki.

Nasz standard idealnie nadaje się do ginu, produkowanego przez klienta. Tradycyjny proces wdrożenia nowego projektu zakłada kilka spotkań bezpośrednich lub online w celu uzyskania jak największej ilości informacji dotyczącej danego produktu. Nie inaczej było tym razem. Mając już butelkę mogliśmy dokładniej przedstawiać nowe idee, koncepcje i obawy związane z projektem. Kupujący miał kilka głównych założeń, które mieliśmy spełnić. Było to umieszczenie logo Madira Spirits na froncie butelki, malowanie w kolorze czerni wykończone matem z jednoczesnym pokazaniem koloru płynu oraz motyw roślinny nawiązujący do zawartości. Z rozmowy dowiedzieliśmy się również, że gin destylowany jest w miedzianych kadziach. Naszym zdaniem umieszczenie koloru miedzianego było obowiązkowym punktem we wdrożeniu. Pierwsze propozycje zakładały bezpieczne podejście do tematu. Przedstawiliśmy klientowi różne dekoracje butelki ROKU z zakończeniem typu GPI. Butelkę pomalowaliśmy na kolor czarny, matowy z  gradualnym przejściem do czystego szkła – jak w przypadku Glenmorangie Signet 700ml. Następnie nanieśliśmy minimalistyczne nadruki jednokolorowe z motywem ziół alpejskich i jagód jałowca. Logo firmy i nazwę produktu, nałożyliśmy  przy użyciu miedzianego hot stampingu. Wersja pierwsza zakładała lokalizację motywu roślinnego w centralnej części butelki, po to aby ukryć miejsce przejścia kolorów.

Opcja numer dwa była całkowitym przeciwieństwem poprzedniego projektu. Przedstawiliśmy gradient w sposób bardziej prominentny oraz obniżyliśmy motyw roślinny w dolnej (niezamalowanej) części butelki.

Uwagę klienta zdecydowanie bardziej przyciągnęła pierwsza opcja. Propozycja druga, choć równie ciekawa, niewystarczająco podkreślała kolor ginu znajdującego się w środku butelki..  Projekt był prawie gotowy. Jednak nam jak i klientowi brakowało tego „czegoś”, przysłowiowej kropki na „i”. Przeglądając nasz profil na Instagramie klient trafił na butelkę, której malowanie jest zakończone na konkretnym poziomie butelki przez użycie maski. Projekt, który przykuł uwagę klienta był dziełem naszych grafików. Dzięki temu udało nam się osiągnąć budżetowy kompromis, ponieważ zmniejszyło to ilość wzorowań prototypów. Aby dopełnić projekt dodaliśmy linearny ring wokół odcięcia. Naszym zdaniem dodaje on charakteru całości. Dzięki profesjonalizmowi i doświadczeniu grafika zajmującego się projektem udało się stworzyć koncept, który został w pełni zaakceptowany przez klienta. Nie był to jednak koniec wdrożenia.

Początkowo, butelka miała być zwieńczona zakrętką, która zgrywałaby się kolorystycznie z nadrukiem na butelce. Klientowi zależało na czasie a informacje od dostawcy zakrętek wskazywały na to, że dostępność korków nie koreluje z datą premiery produktu. Zaproponowaliśmy więc zmianę butelki na ROKU 700ml wykończoną zamknięciem typu korek.

Zmiana projektu na butelkę z korkiem nie była trudnością. Aby nadać jej jeszcze bardziej prestiżowego charakteru, przeciągnęliśmy malowanie aż po sam ustnik butelki i tym sposobem czarny korek łączył się idealnie z butelką. Projekt został zakończony sukcesem. Kolejnym etapem było wzorowanie konceptu. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu naszych operatorów, już kilka dni później, klient miał przed sobą namacalną próbkę naszych możliwości i umiejętności. Wszystko było dokładnie tak, jak to wyobrażał sobie klient i kolejne wzorowanie okazało się niepotrzebne. Zaufanie jakim obdarzył nas klient było spore, bo już w fazie konceptu, publikował w swoich kanałach Social Media dyskretne wskazówki odnośnie wyglądu nowego produktu a negatywny wynik wzorowania lub problemy techniczne we wdrożeniu odbiłby się w znaczący sposób na wiarygodności marki. Od niedawna konsumenci mogą sami spróbować nowego trunku od firmy Madira Spirits i jednocześnie ocenić jakość naszej dekoracji.

Zajrzyj do Naszego świata

Bądź zawsze na bieżąco...